Oznámení o ukončení provozu

Vážení kolegové a příznivci UVP, toto diskusní fórum ukončí dne 31.12.2024 svůj provoz!

Není již možné registrovat nové uživatelské účty a fórum je přepnuto do režimu Jen pro čtení - čili už nelze vkládat nová témata ani příspěvky. V tomto režimu bude fórum fungovat až do konce tohoto roku (31.12.2024), poté dojde k jeho odstranění ze serveru a k vymazání databáze. Proto, pokud je na něm něco, co byste chtěli zachránit, máte do uvedeného data možnost si vše stáhnout. Přihlášení ke stávajícím uživatelským účtům funguje bez omezení až do dne ukončení provozu.

Tvorba máp - letisková technika

Místo pro neformální pokec o čemkoli, i o věcech, které přímo nesouvisí s výcvikem a létáním.
Uživatelský avatar
Molnija1985
VIP člen
VIP člen
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 12. zář 2019 16:11:52
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Tvorba máp - letisková technika

Nový příspěvek od Molnija1985 »

Ahojte,

@Bimbac veľmi sa Ti ospravedlňujem, ale nevedel som do ktorej sekcie mám dať následujúci príspevok, predpokladám, že ale do baru to nepatrí, tak prosím ak môžeš poprosím Ťa preradiť tento príspevok do separátnej sekcie - hodila by sa sekcia ako "Tvorba máp" ale nič také som tu nenašiel.

aktuálne si vytváram výcvikovú mapu pre Mi-8MTV2. Zasadím to na "vrtulnikárske" letisko na Mozdok, kde aj reálne sídli vrtulníková letka a letka útvarov MVD (pre zaujímavosť odtiaľ pochádzala aj útočná skupina Alfa keď Šamil Basájev obsadil školu v Beslani). Nakoľko sa veľmi rád hrajem s detailami a podľa možnosti čo najväčšiemu priblíženiu k realite, tak zaujíma ma v rámci organizácie letiska resp. logistiky na letovej ploche niekoľko otázok:
- ako je to s presunom techniky APA, ATMZ, ATZ (žiaľ po "západniarky" neviem ako sa to volá :D) na pojazdovej dráhe? Inými slovami ako sa táto technika presúva od mašiny do depa a naopak? Akou rýchlosťou sa môže táto technika po pojazdovej dráhe pohybovať? Akou trasou môžu jazdiť, mám na mysli po okrajoch pojazdovej dráhy? Po ktorej strane? Kde 100%tne sa nesmie žiadna technika tohto typu nachádzať?
- ako je to s presunom autobusu, ktorý rozváža pilotov/personál, prípadne s osobnými autami ako UAZ a pod?
- kde sa má nachádzať HaPZ?
- ku ktorým mašinám jazdí APA-50 a ku ktorým APA-80? 80 asi napája väčšie stroje, dopraváky a pod...vrtulníky skôr 50, či sa mýlim?

zrejme staršie ročníky budú vedieť odpovedať na moje otázky zaujímajú ma skôr letiskové konvencie VVS RF, prípadne ČSLA...

veľmi pekne ďakujem
Molnija
Zakladatel původního UVP, Čestný člen TOP GUN / Original UVP Founder, TOP GUN Honorary Member
Obrázek
Uživatelský avatar
Bimbác
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 329
Registrován: sob 07. kvě 2016 18:54:42
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Tvorba máp - letisková technika

Nový příspěvek od Bimbác »

Ahoj, nemusíš se vůbec omlouvat. Ani jsi to najít nemohl, protože žádná taková sekce neexistuje. Jediný, kdo tu kdy dělal mapy a mise byl @PauraCZ a já. :D Možná tu sekci založím, ale až podle zájmu.

Jako mladý jsem ještě zažil létání podle "sovětského" vzoru, takže něco zodpovědět můžu - ale podotýkám, že my jsme měli všechny prostředky Made in Czechoslovakia, takže se to od těch ruských může lišit. Takže:
  • SUEZ, nebo GPU (APA) stojí vždy mezi letadly tak, aby od křídla nebo rotoru bylo minimálně 5 metrů - u vrtulníků si nejsem jistý, možná mě opraví @DeMonteur. Tyto zdroje jsou většinou oboustranné, takže stojí vždycky tak, aby obsloužily 2 letouny.
  • Pomocné prostředky, jako je kyslík nebo vzduch, stojí před letounem, minimum 2 metry. Stejně tak cisterny, i když ty mohou stát i za.
  • Na stojánce je vždy "řízení", což je člověk, který řídí a koordinuje veškerý provoz - nad něj není nikdo, ani piloti, ani věž. Dokud nevydá pokyn nebo signál, nic se nesmí hnout, ani přijet na stojánku, ani z ní odjet.
  • Všechna vozidla musí jezdit tak, aby jejich vzdálenost od letounu nebyla menší, než 5 metrů, pokud u letounu není technik, který si ji navede blíž.
  • Na všech provozních plochách letiště je povolena maximální rychlost 15 km/h, v blízkosti letounů 5 km/h.
  • Pokud není potřeba na stojánce, stojí veškerá pozemní technika na vyhrazené ploše mimo stojánku - tam, kam letadla "nesmí".
  • Pro pohyb pozemní techniky z autoparku na provozní plochy a zpět slouží především týlové komunikace. Pokud není možné se dostat na stojánky jinudy než po provozních plochách, jezdí se vždy na vnějším okraji pojezdové dráhy tak, aby se protijedoucí vozidla mohla bezpečně vyhnout. Většinou se musí volat věž kvůli povolení.
  • Vjíždění na nezpevněné plochy (trávu) je přísně zakázáno.
  • Bez povolení věže a oboustranného spojení nesmí žádná pozemní technika na VPD nebo za Holding point.
Edit: Málem bych zapomněl - žádná technika ani jiný letoun nesmí projet za letounem se spuštěným motorem v menší vzdálenosti, než 100 m! ;)
Ti, kdož vědí, nemluví.

Velitel Společného Výcvikového Centra, Qualified Instructor - Naval Aviator, Qualified Instructor - AWACS
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Molnija1985
VIP člen
VIP člen
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 12. zář 2019 16:11:52
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Tvorba máp - letisková technika

Nový příspěvek od Molnija1985 »

@Bimbac veľmi pekne Ti ďakujem za informácie, presne toto som potreboval vedieť. Ako som vravel pripravujem si novú výcvikovú misiu zasadenú na Mozdok a orientovanú do súčasnej doby. Trochu som "zašpiónil" na internete a google maps a dal som na letisko techniku, ktorá by tam mala byť. Taktiež som priradil vrtuľníkom aj čísla aké majú reálne "emíčka" z Mozdoku, plus som doplnil aj tri "emvédéácke". Snažil som sa celú mapu koncipovať podľa tvojho príspevku. Vložil som tam niekoľko aktivačných triggerov, aby sa dalo hovoriť o ako-takej dynamike. Na mapu som umiestnil potrebnú techniku. Prosím ak by si mal trochu čas vedel by si sa na to pozrieť a vyjadriť sa či je to letisko ok? Či, tak ako to je to zodpovedá realite, prípadne kľudne ak sa ti niečo nebude zdať, tak aj priamo uprav. Samozrejme misia nie je ani zďaleka hotová, idem krok po kroku...najskôr sa pohrám s letiskom a tak ďalej...
DCS_Mi8MTV2_NoName.rar
(13.96 KiB) Staženo 38 x
DCS_Mi8MTV2_NoName.rar
(13.96 KiB) Staženo 38 x
Koncept tej misie nebude fixný, skôr by som chcel spraviť jednu veľkú mapu a potom ju len drobno upravovať. Pilot Mi-8 čo sa dostane na Kaukaz do severnej osetie, vymyslím si nejaký konflikt. Hádam mi dovtedy zazrie svetlo sveta Mi-24P a pomaly prejdem na "hajnda" :D

veľmi pekne Ti ďakujem
Molňas
Zakladatel původního UVP, Čestný člen TOP GUN / Original UVP Founder, TOP GUN Honorary Member
Obrázek
Uživatelský avatar
Tom
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 20
Registrován: ned 15. kvě 2016 14:42:41
Bydliště: Havl. Brod

Tvorba máp - letisková technika

Nový příspěvek od Tom »

Čau
Na všech provozních plochách letiště je povolena maximální rychlost 30 km/h.
Flight Leader - Multi-role Qualified
Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Bimbác
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 329
Registrován: sob 07. kvě 2016 18:54:42
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Tvorba máp - letisková technika

Nový příspěvek od Bimbác »

Já si pamatuju max 15 km/h, ale je možné, že to platí jen pro stojánky nebo pro vlečení letounů. Jinak je to samozřejmě pravda.
Ti, kdož vědí, nemluví.

Velitel Společného Výcvikového Centra, Qualified Instructor - Naval Aviator, Qualified Instructor - AWACS
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti