Oznámení o ukončení provozu

Vážení kolegové a příznivci UVP, toto diskusní fórum ukončí dne 31.12.2024 svůj provoz!

Není již možné registrovat nové uživatelské účty a fórum je přepnuto do režimu Jen pro čtení - čili už nelze vkládat nová témata ani příspěvky. V tomto režimu bude fórum fungovat až do konce tohoto roku (31.12.2024), poté dojde k jeho odstranění ze serveru a k vymazání databáze. Proto, pokud je na něm něco, co byste chtěli zachránit, máte do uvedeného data možnost si vše stáhnout. Přihlášení ke stávajícím uživatelským účtům funguje bez omezení až do dne ukončení provozu.

Informace o výcviku

Zde najdete novinky a zprávy z výcviku, o které se s vámi chceme podělit. Do této sekce mohou přispívat jen členové TOP GUN.
Uživatelský avatar
Bimbác
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 329
Registrován: sob 07. kvě 2016 18:54:42
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Informace o výcviku

Nový příspěvek od Bimbác »

Vážení kolegové a kolegyně,

zde jsou uvedené základní informace o výcviku ve Škole stíhacích pilotů - TOP GUN. Najdete tu všechno, co budete potřebovat pro létání u nás.

Základní výcvik pilotů provádí MB2 - 1st Flight. Každý, kdo vstoupí do jejích řad, projde úspěšně výcvikem, složí závěrečnou zkoušku a projeví zájem, má automaticky zaručené místo v našem výcvikovém programu.

Náš systém výcviku a výcviková osnova jsou našim duševním vlastnictvím a proto se tu o nich nic nedočtete - přístup k těmto dokumentům mají pouze osoby s "potřebou znát" (Need-to-Know), v našem případě pouze velitelé rojů a instruktoři, v omezené míře i naši piloti ve výcviku. Je tomu tak proto, že v určité míře vycházíme ze skutečných výcvikových materiálů, postupů a zkušeností pilotů Vzdušných sil AČR, dále pak našich vlastních taktických poznatků a analýz a v neposlední řadě i odborných publikací, zabývajících se tímto tématem. Výsledkem je naše specifické know-how, a to si pochopitelně chráníme.

Náš výcvik je zaměřen především na moderní (rozuměj současnou i perspektivní) taktiku vzdušného boje, především taktiku pro boj za hranicí vizuální dohlednosti (BVR) a blízký vzdušný boj za jakýchkoli podmínek, včetně zhoršené viditelnosti a elektronického rušení (ECM). Snažíme se o to, aby pilot, který projde naším výcvikem, měl dostatečný nálet hodin i nutnou teoretickou přípravu pro to, aby byl velmi obtížně sestřelitelný. Neprodukujeme nezranitelné supermany ani taktické génie, ale naši absolventi mohou úspěchu mise hodně pomoci, nebo naopak uškodit, podle toho, na které straně fronty se nacházíte.

Základem všeho je umění dokonale zvládnout svůj letoun ve všech fázích letu - během startu, plnění úkolu i přistání. Toto se naučíte už během základního výcviku. My vás naučíme využívat letoun jako zbraňový systém nejen při samostatné bojové činnosti, ale i jako součást leteckého svazu, plnícího specifický úkol. Provedeme vás všemi aspekty vzdušného boje, od nemanévrujících cílů až po letouny, pilotované Agresory, kteří budou každou vaši chybu nemilosrdně trestat. A díky přechodu na víceúčelový letoun se u nás naučíte útočit na pozemní i námořní cíle, včetně schopnosti nejen přesně zasáhnout cíl, ale zasáhnout jej i v přesně stanovenou dobu a stanoveným způsobem.

Našimi hlavními výcvikovými typy jsou letouny F/A-18C Hornet a F-16C Viper, takže se u nás naučíte i létání z paluby letadlové lodě. Cvičíme i na letounech F-14B Tomcat.

Každý pilot, který projde naším výcvikem, se naučí používat leteckou angličtinu a frazeologii. Základy projdete už při základním výcviku, my vás naučíme především taktickou komunikaci. Zní to hrozivě, ale pro bezproblémové létání není zapotřebí více než cca 200 slov a 20 základních frázi. Proč používáme angličtinu? Inu proto, že pro mnohé speciální činnosti vojenského letectva neexistuje přímý český ekvivalent a je velice těžké vymýšlet něco speciálního jen pro tento účel. Proto je mnohem jednodušší (i když to tak zprvu nevypadá) se naučit anglické výrazy, protože mají přesně daný význam a snadno se učí.

Tím jsem vyčerpal to, co od nás můžete očekávat vy. A co od vás chceme my?

Každý pilot, který má zájem o výcvik ve Škole Stíhacích Pilotů (TOP GUN), musí splňovat tyto požadavky:
  • Úspěšně absolvovat přípravný výcvik u 1. letky MB2.
  • Vlastnit modul s letounem F/A-18C Hornet nebo F-16C Viper.
  • Po přijetí do výcviku zakoupit program TacView, minimálně verzi Standard. Tady vám to trošku usnadníme: pokud budete u nás ve výcviku a budete mít zájem o verzi Advanced, díky naší přímé spolupráci s autorem programu má naše škola doživotní slevu, takže tuto verzi zakoupíte za cenu verze Standard.
  • Vůli a spolehlivost.
  • Účastnit se pravidelně výcviku při minimálním náletu 1 hodina týdně. Létáme zpravidla v pátky nebo soboty vždy v rozmezí 20:00 - 23:00, po předchozí žádosti s minimálně dvoudenním předstihem je možné si domluvit individuální výcvik.
  • Týmového ducha.
Toto jsou základní povinnosti pilota ve výcviku:
  • Minimální roční nálet na pilota 50 letových hodin, z toho:
    • 15 hodin IFR
    • 15 hodin NOC
  • Účastnit se společného výcviku minimálně 1x do měsíce
  • Každou absenci na plánovaném výcviku řádně omluvit
  • Maximální počet neomluvených absencí je 10 - pokud tento počet překročíte, budete z výcviku vyloučeni.

Kodex studenta
  1. K výcviku jste se přihlásili dobrovolně. Toto mějte vždy na paměti.
  2. Instruktoři jsou tu od toho, aby vám předali své tvrdě vydobyté zkušenosti a poznatky. Záleží jen na vás, jak je budete poslouchat, ale pokud vám nepůjdou věci tak, jak chcete, nehledejte chybu v nich.
  3. Účast na výcvikových letech je povinná. Pokud budete opakovaně a bez řádné omluvy chybět, budete vyloučeni. Instruktoři nemají na práci jen vás a mají i jiné potřeby, jak trávit svůj čas.
  4. Pečlivě si prostudujte veškeré dokumenty k výcviku, které dostanete. Neznalost neomlouvá.
  5. Pokud něčemu nerozumíte nebo potřebujete něco vysvětlit, nebojte se zeptat. Neexistují hloupé otázky, jen hloupé odpovědi.
  6. Pomáhejte druhým i sobě navzájem. Jsme tým, létáme jako tým a bojujeme jako tým.
  7. Nikdy nelétejte osamoceni! Pokud se ztratíte a nemáte spojení, vraťte se na základnu. Pokud je poblíž nějaká skupina přátelských letounů, přidejte se k nim.
  8. Nezapomínejte, že stíhač je především bojovník. Jde o přežití a splnění úkolu, a to přesně v tomto pořadí. Pokud nepřežijete dnes, nemůžete bojovat zítra.
  9. Do žádné situace se nevrhejte po hlavě. Vždy mějte plán, jak postupovat a co dělat. Pokud si ho udržíte v hlavě během boje, nemusíte nad ním přemýšlet a tříštit tak pozornost.
  10. Pro bojové létání platí toto pravidlo: Letět – Navigovat – Komunikovat. Pořadí je důležité a ani na jedno nesmíte zapomenout. Mějte letoun vždy pod kontrolou, pokud ji máte, zjistěte, kde jste a kam se potřebujete dostat, a udržujte spojení.
  11. Pokud dostanete špatnou známku nebo vám instruktor něco vytkne, věřte, že to dělá jen pro vaše dobro. Jenom takto zjistíte, kde máte rezervy a kde je třeba přidat.
  12. Pracujte sami a aktivně. Toto není mateřská školka, nikdo vás tu nebude vodit za ručičku. Pokud budete projevovat zájem a budete se ptát, nikdo vás neodmítne.
  13. Nejde nám o to vás ponížit nebo odrovnat, chceme z vás dostat jen to nejlepší. Pokud sami cítíte, že na to nemáte, můžete skončit. Není to žádná ostuda!
  14. Mějte na paměti, že být bojovým pilotem je velmi náročné a jen přibližně 2 % populace pro to mají předpoklady.
  15. Naše pravidla existují kvůli naší i vaší bezpečnosti, efektivnímu výcviku a tomu, aby vše běželo hladce. Nejsou určena k diskusi a nejsou přizpůsobitelná. Jsou jen dva způsoby, jak se podle nich zařídit: dodržovat je, nebo odejít.
Pokud jste ochotni splnit naše požadavky a nebojíte se přijímat výzvy, jste očekáváni!

P.S. Případné dotazy zasílejte Soukromou zprávou, nebo do Otázek a odpovědí.


Naposledy oživil Bimbác v pon 06. led 2020 11:15:58
Ti, kdož vědí, nemluví.

Velitel Společného Výcvikového Centra, Qualified Instructor - Naval Aviator, Qualified Instructor - AWACS
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Zamčeno

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů