Oznámení o ukončení provozu

Vážení kolegové a příznivci UVP, toto diskusní fórum ukončí dne 31.12.2024 svůj provoz!

Není již možné registrovat nové uživatelské účty a fórum je přepnuto do režimu Jen pro čtení - čili už nelze vkládat nová témata ani příspěvky. V tomto režimu bude fórum fungovat až do konce tohoto roku (31.12.2024), poté dojde k jeho odstranění ze serveru a k vymazání databáze. Proto, pokud je na něm něco, co byste chtěli zachránit, máte do uvedeného data možnost si vše stáhnout. Přihlášení ke stávajícím uživatelským účtům funguje bez omezení až do dne ukončení provozu.

Mirage 2000C

Vše, co se týká instalace, provozu a nastavení simulátoru DCS World.
Mira

Mirage 2000C

Nový příspěvek od Mira »

Dobrý večer..
Jsem čerstvým majitelem tohoto skvostného modulu. Mé zkušenosti s moderní stíhačkou se omezují pouze na pár poletů v BMS a nějaký ten masomlejn s F15 či Su27 na 104th serveru, jinak veskrze ostatní čas jsem doposud trávil v trochu pomalejších strojích WW2. Ale s příchodem plnohodnotných modulů Mig21, F5E atd..se má pozornost začíná zase pomalu obracet k DCS s tím, že některým letadlům bych se chtěl věnovat trochu hlouběji a pečlivěji..No a než přijde F18, přišla na řadu právě Mirage..
Co se týče výcviku pod Vaším vedením, či společného lítání k tomu mám ještě hodně daleko ;) ale pro začátek byl měl pár zvídavých dotazů..
Dotaz č.1 - na panelu kontroly paliva je přepínač Internal Fuel Transfer Control. Defaultně je nastaven značkou svisle..má se pro rovnoměrné čerpání paliva přepínat do horizontální polohy?
Dotaz č. 2 - Panel konfigurace zbraní a na něm ty dvě tlačítka pro AA střely označeny MIS a MAG..po startu na nich svítí P. Když na ně kliknu P zmizne, když kliknu znova P bliká a po chvíli zase svítí stabilně..nějak nechápu k čemu a jak toto vlastně funguje..
Děkuji předem za jakoukoliv radu..
Uživatelský avatar
Bimbác
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 329
Registrován: sob 07. kvě 2016 18:54:42
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Mirage 2000C

Nový příspěvek od Bimbác »

Ahoj a vítej u nás!

Jsem rád, že ses k nám připojil a že máš zájem o letoun Mirage 2000C, který je naším hlavním výcvikovým typem. Na tvé dotazy ti rád odpovím, ale nejprve bych si dovolil já jednu otázku...
Mira píše:Co se týče výcviku pod Vaším vedením, či společného lítání k tomu mám ještě hodně daleko ;)
Proč si to myslíš? ;) Nevím, zda máš na mysli létání jakožto takové nebo bojový výcvik v TOP GUNu, ale pokud jde o to první, s tím ti velmi rádi pomůžou naši kolegové z MB2 a co se týče toho druhého, to nezjistíš, dokud to nezkusíš! 8-) Zkrátka, sleduj naše fórum, hlavně Plánování letů a přijď si s námi zalétat. Pokud si netroufneš přímo na pilotáž, můžeš se účastnit jen jako pozorovatel a jen tak se kochat a sledovat cvrkot, aby sis udělal představu o tom, jak to u nás chodí. Ale dopředu to vzdávat? To piloti nedělají! ;)

A teď k těm dotazům:

Ad 1 - Tento přepínač propojí nádrže v levém a pravém křídle letounu. Normálně není potřeba na něj sahat, pokud nenastane problém s přečerpáváním paliva a z toho plynoucí narušení rovnováhy. Pokud by totiž nádrže byly propojené a došlo například k průstřelu nádrže, podtlak by vysál palivo nejen z poškozené nádrže, ale i z těch nepoškozených. Zkrátka, pokud to není nezbytné, nesahat!

Ad 2 - Ta tlačítka, která popisuješ, slouží k přípravě a chlazení řízených střel. Po nahození motoru a připojení AC generátoru proběhne automatická příprava řízených střel Magic a Super 530 k odpálení. Dojde k roztočení gyroskopů a v případě střel Magic i k aktivaci chladicího média naváděcí hlavice. Opět, pokud není nutné, nesahat! Jednak ztrácíš čas přípravou střel k opětovnému použití a jednak plýtváš chladicím médiem. Pokud netrávíš čas letem delším než 2 hodiny, nebo nepředpokládáš, že nebudeš muset použít zbraně, není potřeba střely vypínat.

Hodně příjemných zážitků s Přízrakem a ať ti to lítá!
Ti, kdož vědí, nemluví.

Velitel Společného Výcvikového Centra, Qualified Instructor - Naval Aviator, Qualified Instructor - AWACS
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Mira

Mirage 2000C

Nový příspěvek od Mira »

Děkuji za přivítání a odpověď..
Na tvoji otázku odpovím dvakrát ano..myslel jsem i létání jakožot takové, ale hlavně absolvování bojového výcviku..když už máme letadlo, které je k boji určeno :) Plánování letů budu sledovat a rád se účastním, zkraje raději jako pozorovatel..
A ted ještě jednou k bodu č. 2. Musím se přiznat, že jsi mi zamotal hlavu ještě víc..takže po startu jsou střely automaticky připraveny k odpalu ? A tím tlačítkem je jako by " deaktivuji " a před použitím bych musel opětovným stiskem aktivovat ? Tady si dovolím citaci z Chuckova manuálu ohledně postupu před vstupem do boje a před použitím střel, kde je právě uvedeno tlačítko stisknout " On PPA, press the S530 warm-up button. "P" will bling during warm - up process (30s) and remain illuminated when warm-up is complete " Konec citátu..
Takže tento bod vlastně platí, jen pokud jsem po startu tlačítko stisknul a střely vypnul..
Naposledy upravil(a) Mira dne čtv 01. čer 2017 7:56:55, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Bimbác
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 329
Registrován: sob 07. kvě 2016 18:54:42
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Mirage 2000C

Nový příspěvek od Bimbác »

Popsal jsi to přesně.

Nevím, jak často Chuck ty své manuály aktualizuje, nicméně v momentální ostré verzi DCS dojde k aktivaci střel automaticky - poznáš to podle toho, že po nahození motoru se po nějakém čase (do 60 s) rozsvítí v horní části obou tlačítek písmeno P. Od té chvíle není třeba na tlačítka sahat. V Check-listu se píše, že je třeba zkontrolovat, že tam ty P jsou, jinak nic.
Ti, kdož vědí, nemluví.

Velitel Společného Výcvikového Centra, Qualified Instructor - Naval Aviator, Qualified Instructor - AWACS
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Mira

Mirage 2000C

Nový příspěvek od Mira »

Já dal editovat svuj příspěvěk a on zmizel :)
Ještě něco k navigaci..
Zarovnání navigace..v jednom z videí jsem viděl rychlý align čistě pomocí ovládacích tlačítek..ale v dalším videu jsem viděl, jak autor prováděl zarovnání tak, že nejdřív zadal do navigace přímo své souřadnice, uložil a pak teprve spustil samotný proces ..
Jak to tedy je správně ?
Uživatelský avatar
Bimbác
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 329
Registrován: sob 07. kvě 2016 18:54:42
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Mirage 2000C

Nový příspěvek od Bimbác »

Rychlý align můžeš provést, pouze pokud byl před tím udělaný plný align, třeba při mezipřistání pro doplnění paliva a munice.

Pokud je vypnut navigační systém nebo palubní napájecí síť, je třeba vždy provést plný align se zadáním výchozího bodu pomocí souřadnic. Doporučím ti obrátit se na Pauru, ten je na to specialista.
Ti, kdož vědí, nemluví.

Velitel Společného Výcvikového Centra, Qualified Instructor - Naval Aviator, Qualified Instructor - AWACS
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Mira

Mirage 2000C

Nový příspěvek od Mira »

Navigace podle VOR
Chuck ve svém manualu píše, že při nastavení frekvence VOR se mi zobrazí na HSI směr a vzdálenost k radiomajáku..Směr mi šipka ukazuje, ale vzdálenost ne. Ten ukazatel vzdálenosti na HSI mám stále zakryt..dělám něco špatně, nebo je to už taky jinak?
Uživatelský avatar
pavel154
Aspirant
Aspirant
Příspěvky: 11
Registrován: stř 11. kvě 2016 16:45:50

Mirage 2000C

Nový příspěvek od pavel154 »

Myslím si, že VOR, který není vybavem DME nebude ukazovat vzdálenost ale pouze směr. Nebo se pletu Bimbáci?
Uživatelský avatar
PauraCZ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 282
Registrován: stř 18. kvě 2016 11:45:25
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Mirage 2000C

Nový příspěvek od PauraCZ »

Pavle správně jen VOR/DME ukazuje vzdálenost. Proto je lepší TACAN.
Kvalifikovaný Instruktor TOP GUN a Instruktor letky =MB2= 1.Flight - Falcon Flight, Intermediate Flight Controller
Obrázek Obrázek Obrázek
Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů